Som nævnt kan CRM-projekter være meget forskellige, alt afhængigt af udbyderen og implementeringen. Men hvordan ser et CRM-projekt ud her hos Lime? Hvad kan du forvente dig som kunde? Lad os tage et kig på det trin for trin.

I det forrige indlæg fokuserede vi på forskellene mellem de forskellige CRM-projekter og -udbydere. Hvis du endnu ikke har læst indlægget, kan du gøre det her.

Lime er med dig hele vejen

Lad os kigge nærmere på, hvordan Lime fungerer med CRM-projekter. Der kan være forskel på detaljerne, men de fleste af vores projekter følger de samme faser.

1. Overblik over dine behov

I den første fase samarbejder vi med dig og dine kolleger. Sammen definerer vi jeres behov som virksomhed, og vi finder ligeledes ud af, hvilke emner der skal tages op. Vores account managers forstår at stille de rigtige spørgsmål, og de deler meget gerne ud af deres viden, ligesom de kan trække på deres erfaring fra lignende projekter. I forbindelse med denne proces bestræber vi os på at skabe en smart og omkostningseffektiv løsning til netop din virksomhed.

2. Planlægning af projektet

Når vi i fællesskab definerer din virksomheds behov, lægger vi også fundamentet til CRM-projektet. Denne ramme indeholder projektets sigte, tidshorisont og budget. Så snart vi er i gang, står vores konsulenter klar til at understøtte din projektgruppe (se mere information nedenfor) med planlægning og implementering, så der bliver taget hånd om potentielle problemer lige fra begyndelsen. Ingen kunde bliver overladt til sig selv! Det er vores filosofi, og vi udlever den altid.


Opdag Lime

Læs mere om os og opdag, hvad der adskiller os fra vores konkurrenter.

Om Lime


3. Udpeg en projektgruppe

Når du planlægger og lancerer dit CRM-projekt, bør din virksomhed udpege en projektgruppe. Dette team skal repræsentere forskellige afdelinger i din virksomhed, og de kommer til at arbejde tæt sammen med os på Lime, hvor vi sammen optimerer CRM-projektet. Med denne tilgang er samtlige afdelinger af din virksomhed i kontakt med teamet her på Lime.

Psst… Hvis du har spørgsmål til, hvordan man samler en effektiv projektgruppe, kan du læse mere her.

4. Producér og levér

Når CRM-projektet er i gang, sker der flere ting parallelt. Brugere bliver f.eks. undervist i at anvende det nye CRM-system, mens CRM-løsningens projekter og databaser udvikles og afprøves. Vi arbejder hele tiden tæt sammen med jeres projektgruppe vedr. projektmøder, finpudsning og en kontinuerlig dokumentation. Så snart det hele er færdigt, er det tid til at lancere det nye CRM-system.

5. Opfølgning og yderligere udvikling

Når CRM-projektet er færdigt, følger vi op på din virksomheds system, og vi er her opmærksomme på de nye udviklinger og behov, der eventuelt er opstået i jeres virksomhed. Vi tilbyder naturligvis også support i hverdagen, hvis der opstår problemer. I og med at vi er så tæt forbundne med jeres virksomhed, kan vi nemt videreudvikle CRM-løsningerne, i takt med at virksomheden vokser, og dens behov ændrer sig.

Den gyldne trekant – vejen til succes

Hos Lime har vi mere end 25 års erfaring med CRM-projekter, og vi implementerer vores Lime CRM mere end 250 gange om året. I kraft af vores store erfaring har vi været i stand til at opsætte procedurer, som sikrer, at alting går så nemt som muligt. Samtidig ved vi, at fleksibilitet altid er vigtigt, og vi er stolte af vores omstillingsevne i forbindelse med vores projekter. Med vores omfattende systemer og vores evne til hurtigt at kunne foretage ændringer, er vi sikre på, at vi kan imødekomme dine CRM-behov.

Lad os gøre det lidt mere konkret. Vi går efter at fokusere vores energi og ressourcer inden for de tre følgende områder. Vi kalder dem den gyldne projekttrekant:

  • Tid – i form af deadlines og de forskellige del- og slutmål
  • Sigte – i forhold til hvad vi ønsker at opnå samt kvaliteten af vores arbejde hos jer
  • Ressourcer – i forhold til den tid og de penge der bruges på projektet

Vi bestræber os på at finde en dynamisk balance mellem de tre hjørner, og så længe vi gør det, kan trekanten (og projektet) altid justeres efter behov. Ved at bibeholde denne balance kan vi ikke kun imødegå samtlige udfordringer, vi kan også gøre det effektivt.

Vil du gerne vide, hvad vi ellers kan tilbyde dig? Er du klar til at begynde din CRM-rejse med os? Kontakt os, og så tager vi den derfra.